آریــا جـونآریــا جـون، تا این لحظه: 13 سال و 28 روز سن داره
پوریــا جونپوریــا جون، تا این لحظه: 9 سال و 5 ماه و 29 روز سن داره

روزهای پسرانه

پسرک زرنگ من

1392/11/27 9:37
نویسنده : مامان
224 بازدید
اشتراک گذاری

 

فکر می­‌کنم از 15 ماهگی و یا شاید هم 18 ماهگی پسرک بود که فهمیدم برای خوراندن (!) غذا به او باید به دستاویزی متصل شوم که بتوانم سر جایش میخ­کو­ب‌­ش کنم تا غذایش را میل کند.

لاجرم، به تعریف داستان آن هم از نوع رئال و واقعی‌­اش متوسل شدم.

بدین ترتیب که برای پسرک اتفاقات روز یا روزهای قبل که به آن­ها علاقمند بود را با آب و تابی فراوان، تعریف می­‌کردم. پسرک مشغول خوردن می‌­شد و بدون کوچک‌­ترین درگیری (!) همه‌­ی غذایش را می­‌خورد.

این ماجرا (تعریف داستان) تقریبا ً تا به امروز به قوت خود باقی مانده. مگر در مواقعی که خود پسرک هم‌زمان با ما (من و پدرش) مشغول غذا خوردن باشد که در این صورت نیازی به خرج انرژی از طرف من نمی‌­باشد.

به تازگی تعریف کردن داستان و غذا خوردن تا جایی پیش رفته که پسرک بعد از شنیدن سه - چهار تا قصه و تمام کردن بشقا­ب­‌ش، هنوز میل به غذا خوردن دارد (بیش‌­تر از یک بشقاب خودش) تا داستان­‌های تکراری را چندین و چند بار بشنود.

بنده‌­ی خدا امروز داشت از شدت غذا خوردن می‌­ترکید زبان اما باز هم طلب غذا و داستان می‌­کرد.

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامان آریا
27 بهمن 92 12:09
وای چقدر خووووووووووب آخه مگه چقدر اتفاق تو زندگی شما می افته ؟ اینهمه داستان از کجا میاری نامرد ؟! یه چند تا رو بنویس ما هم ایده بگیریم خوب من داستانهای هیجانی درباره ماشین و زلزله و چه می دونم آتش نشانی و اینها میگم غذاش هم نوش جانش آریای ما که هنوز فقط معدود غذاهایی رو می خوره
مامان
پاسخ
اتفاق خاصی که تو زندگی مون نمی افته، ذهن مون خلاقه آریا همه ی غذاها رو می خوره البته من از اول عادت ش ندادم که بخواد واسه غذا اعتراض کنه با همین ترفند داستان تعریف کردن، غذایی رو که کم هم دوست نداشته باشه مثل سوپ و غذاهای رقیق به خوردش میدم
مامان آریا
28 بهمن 92 9:05
مشکل من اینه که آریا اصلا غذاهای خشک رو نمی خوره سرخ کردنی ها مثل کوکو و کتلت مرغ
الــــــــيما
11 اسفند 92 11:11
اي بابا الان داريد ار قصه و فرهنگ و خلاقيت استفاده ابزاري مي كنيد؟؟؟ به زودي يه جلسه با گل پسر خواهم داشت
مامان
پاسخ
جانم مادر
11 اسفند 92 13:19
افرین مامان خلاقافرین اریا جونی که غذاشو می خوره.من هم این مشکل رو با امیرحسین دارم ما هم هواپیما بازی می کنم بازی می کنه سوخت که تموم شد دوباره...
مامان
پاسخ